Vem kunde ana?

3 Februari 2008, söndag.

Kan man hosta så mycket & "hårt" att man får ett sår i halsen?
För just så känns det som, som om jag har hostat så mycket att jag har fått ett sår som svider till varje gånger jag sväljer, äter, dricker osv, det är fruktansvärt jobbigt. Det svider bara på ett ställe också, kan det vara så?
och jag som går omvårdnad.. fy på mig!

har gått med feber idag och nysningar i ett, näsan har runnit och hostan har skrikit.
fått i mig alvedon samt hostmedicin (när hjälper de). Hostmedicinen är god, smakar lakrits.
ska försöka få i mig lite innan sängdags, så man slipper hostan inatt.

På tal om sängdags känns det som det är dags snart, men jag har lovat mattias att följa med honom när han ska åka och hämta sina föräldrar samt köra till orrefors för att lämna av de, jag förstår att han vill ha sällis, så jag kan ju inte tacka nej!
nu funderar vi bara över när hämtningen ska ske, både jag och mattias börjar bli trötta, så vi får hoppas att det sker snart.

Imorgon (idag) är det söndag och jag hoppas på att jag mår betydligt bättre, men ska jag vara ärlig tror jag inte det.
förkylningar brukar ju hålla i sig ett tag, lika så denna.
fan jag hade inte velat missa praktiken på måndag, men vi får se hur det blir.
man ska inte ta ut något i förskott, vem vinner på det?

Jag har så ont under näsborrarna, det är illrött och svider som bara den, smörjer in mig med ibumitin, världens skit, hjälper knappast, men gör det ändå. Vad är det för fel?

Nehe, ska försöka underhålla mig med något annat, för detta suger och jag hostar och snörvlar och tycker jävligt synd om mig själv.

Sjukpuss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0