Good luck, i'm still sick!

4 Februari 2008, måndag. (1 år & 4 månader),

Och jag hostar fortfarande, dock känner jag mig bättre, men inte helt återställd.
Det är som om allt kommer tillbaka framåt kvällen, för nu har mitt huvud börjat spränga, näsan börjat rinna (plus att den är täppt, hur går det ihop sig?) och hostan blivit snäppet värre, nu känner jag mig helt nere igen.
Det blir återhämtningsdagar nu, ska på praktikten på fredag, så första dagen blir det.
Dock får jag ett par dagar att ta igen, men jag är hellre hemma och blir frisk och tar igen timmarna när jag känner att jag mår bra, än går det och bara klagar över min förkylning.
Men har sett att jag har 40 timmar varje vecka, vi ska bara jobba 30 timmar, så jag behöver kanske inte ta igen så mycket iallafall.. vi får se, får prata med min handledare på fredag helt enkelt!
Så på fredag börjar jag officiellt och jobbar fre & lördag, men det gör mig inget!

Idag har jag gått runt i morgonrock hela dagen, faktiskt verkligen varit superskönt. Visst har jag kännt mig uttråkad och velat göra något roligt, men det finns inget man kan göra, dessutom är det inte så kul att göra så mycket när man inte mår så bra, så jag fick busa med Mattias, vilket att han inte uppskattade vissa stunder, haha!

Imorgon ska jag ta det lungt, försöka mig ut på en promenad om jag känner mig tillräckligt kry och gå ner till stan för att köpa ett par hörlurar, eftersom mattias lånat ut sin mp3 spelare till mig som han hittade när han var i orrefors. Ska även försöka ta mig ner till solariumet och sola några minuter i hopp om att bli brun innan vi åker, så man inte behöver se ut som en isbjörn, hehe!

Nehe, ska nog ta mig en hostmedicinsup och sen hoppa i säng för vila, är hyffsat trött!
Förresten, min näsa är helt torr, den har typ börjar flagna för jag har torkat den så mycket med papper de senaste dagarna, den är röd och inte alls snygg, har tillochmed ett sår på ena näsvingen. Okej intressant information, men det är ni som läser, haha!

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0