Avslutad praktik!

28 Februari 2008
, torsdag.

Jaha, nu var det gjort - jag har avbrytit min praktik.
Ja ni läste rätt, idag var jag nere hos Kerstin och berättade hur det var.
Det är ju ingen idé att gå där när man bara må dåligt för att man ska dit.
Jag sover dåligt om nätterna när jag ska dit, sover endast ett par ynka timmar när jag ska till praktiken, för jag ligger och vänder och vrider på mig och undrar (jag citerarar) "jaha vem ska ha henne idag?".
Dessutom har det varit lite så att "ta ut soperna så går vi och tar prover" och jaa, det är kanske inte riktigt schysst när det är precis det jag ska lära mig, men men. Nu är det över och jag kan börja må bättre igen, kanske försvinner min ständiga magvärk nu då? Tror den kan ha spelat roll i detta med praktiken, att jag vaknar upp och har nästan kramper i magen (och oftast bara när jag vet att jag ska till praktiken!).
Förvisso får jag Ig i den kursen och personer kommer säkert tycka att jag är dum i huvet som avbryter praktiken.
Men mår man dåligt varje gång man ska dit och vill bara hem när man kommer dit är det ingen idé, jag tar hellre ett Ig än att gå runt och må dåligt och inte kunna sova som jag ska.

Så vad ska jag göra nu istället?
- Jo jag ska vara i skolan från 08,35-14,00 och göra arbeten som jag ligger efter i, det är ett par stycken så jag hoppas på att hinna klart det på dehär fyra veckorna. Dessutom tror jag Linnea kommer vara i skolan också eftersom hon inte har praktik längre (sista veckan nu), så direkt ensam kommer jag inte bli och lite extra hjälp skadar ju inte!
Men mitt beslut känns helt rätt och jag mår bra av detta, det är det som räknas!
Ska åka in dit senare idag för att hämta olika saker och prata med de som är där, säga att sjukhuset inte var min grej helt enkelt.

Nehe, ska vila mig en stund snart har bara sovit 4 timmar inatt, eftersom jag vridit och vänt på hela situationen tusentals gånger! Så jag är trött och det känns som en sten har släppts från mitt bröst.

Avslutar med en snygg bild på födelsedagsbarnet Caroline som fyller 19 år idag! GRATTIS FISKEN!!! :D

image75

Kommentarer
Postat av: lovisa

ha en trevlig torsdag!

2008-02-28 @ 09:48:22
URL: http://bylovisa.blogg.se
Postat av: Sandra

Hoppas du får en bra dag! =)

2008-02-28 @ 09:50:51
URL: http://Jonaeson.blogg.se
Postat av: Sandra

Hoppas du får en bra dag! =)

2008-02-28 @ 09:51:00
URL: http://Jonaeson.blogg.se
Postat av: caroline

hahaha tack för den jenny :D nej men, tack så mycket :)

2008-02-28 @ 20:41:55
URL: http://wellyouknowme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0