En vanlig jäkla tisdag!

Godkväll.

Sitter just nu och längtar efter att jag skrivit klart detta inlägg, så jag kan få gå ut i köket och göra iordning en kopp te och smutta på, är sjukt sugen på jordgubbste just nu, hoppas jag har det hemma. Har ett hallonte, men det är verkligen äckligt så jag får nästan kväljningar utav det. - för er som är intresserade alltså?! :)

Skolan har hållt igång i 2 dagar nu och de är redan i full gång, det känns som det är mycket vi ska hinna med nu innan stundenten tas om två månader. Men det är bara att bita i det sura äpplet och göra allt som ska göras helst enkelt!
Idag var vi iallafall på ett studiebesök på ambulansen, för vi har startat upp en ny kurs, räddningsmedicin. Det var nästan så man blev lite sugen på att läsa till ambulanssjuksköterska, men frågan är om man verkligen orkar det? det är nog ett tufft jobb. Jag är ganska oviss om min framtid och jobbkarriär. Helst vill jag ju jobba med barn och egentligen vill jag nog fasen bli barnmorska, meeeeeeen pallar man läsa till sjuksköterska, jobba ett tag och sen utbilda sig igen för att bli barnmorska? det är fasen frågan alltså. Jag hatar och pluggar och lägger inte ner någon energi alls på det. Om inte annat får jag väl bli barnundersköterska då? ja jag vet inte, vi får se helt enkelt!
Förrsten, idag fick vi även reda på att det blir Danmark den 13 Maj för att besöka ett hem för missbrukare samt lite shopping över dagen. Det kommer bli sköj! :)

När jag kom hem från skolan idag påbörjade jag städningen, men jag kom inte så långt, hann i stort sett bara diska, tömma kattlåtan, gå ut med sopor och dammsuga litegrann, sen ringde Ricky på dörren och ville komma in och kolla i mitt körhäfte. Därefter kom Mattias hem och vi lagade mat, sen kom Ricky hit igen och var här tills halv åtta, sedan blev det Andra Avenyn (ja jag har lärt mig att älska det nu:) och nu sitter jag här. Därför får städningen fortsätta imorgon tror jag!

Imorgon har jag dessutom sovmorgon till 10, ska verkligen bli superskönt. Känns som nu när skolan börjar igen "på riktigt" så är man tröttare än någonsin och vill aldrig gå upp ur sängen.
Men det är lite lättare nu när det är ljust ute när man går upp, visst känns allt mycket lättare då? :)

Jag var inne på Hemnet och kollade på hus förut (haha, ja men jag blev så sugen att kolla bara för att Nina pratade om det igår) och hittade sjukt fina hus, men det kan man ju liksom bara drömma om just nu, haha! :)
Vi pratade om det igår jag och Mattias och när det väl sker ska han BESTÄMT bo i orrefors, inge snack om saken.
Vi får väl se hur det blir med den saken, det är ju inte så att vi kommer flytta imorgon, men om ett par år. Men det är ju alltid kul att kolla på både hus och lägenheter trots att man inte ska flytta, eller hur? :)

Nehe, nu ska jag våldgästa tebunken och rota fram lite jordgubbste och sedan slå mig ner i soffan brevid pluttis! :)

Ha en fortsatt trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0