En tanke till Engla & Annat skrivande!

Suttit och läst igenom aftonbladet, eller snarare läst igenom fallet om Engla. Det är sjukt att sånt här kan hända, vad händer med vårt samhälle? ska inte en flicka på 10 år kunna cykla hem, utan att bli påhoppad och mördad?
Jag gillar egentligen inte dödstraff, men här är jag faktiskt tveksam, ärligt! Jag menar han är redan känd för polisen, för våldtäkt, misshandel och allt var det var och han är avtjänat sina straff (antar jag?). När man kommer ut ska man väl förändras. Tydligen har inte denna mannen gjort det, han har fått sin andra chans av oss, men nu får det fanimig vara nog. Jag vet inte om dödsstraff skulle vara något egentligen, men han borde verkligenf få lida på ett eller annat sätt!!

har fått en del sms nu om att man ska tända ett ljus för Engla ikväll klockan 21.00 och jag ska försöka komma ihåg det, jag tror det är många som kommer göra det ikväll, för detta har verkligen upprört hela Sverige tror jag!
Jag lider verkligen med familj och anhöriga till lilla Engla.
Sånt här borde stoppas, vi borde kunna gå säkra i vårt samhälle, vi måste göra något åt detta!!


Jag börjat bli ganska hungrig nu och ska snart sätta på lite bullens varmkorv, har varit sugen på det ganska länge, så det ska bli gott! :)
Idag har jag varit duktig och städat & dessutom pluggat litegrann, både på svenskan och religonen och sjukvård. Så jag känner mig  verkligens superduktig. Senare ikväll ska jag sammanfatta en artikel till sjukvården och sedan är min pluggtid slut, haha! :)

Imorgon åker Mattias iväg tills på onsdag, de ska till Göteborg och köra testbanor och grejer, kommer bli tomt! Men jag får klara mig, kanske kan inskaffa mig annat sovsällskap, vi får se. För fortfarande hatar jag att sova själv, men är det ingen som vill, så får jag klara mig själv, haha!  :)

Ja, förresten var jag ju på sexparty i helgen. Det  var sjukt roligt och intressant att få se olika saker.
Roligt hade vi iallafall och jag funderar starkt på att ha det själv snart. Ska prata med mina vänner och så kanske bestämma ett datum för detta, sen ska det fasiken bli av. Efter sexpartyt sjöng vi singstar och sedan drog vi till Oleo, fast innan vi kom dit så skulle vi dra förbi oxgrillen för endel var hungriga. Eftersom jag var sjukt kissnödig och knappt kunde gå fick jag och Julia gå och leta någonstans att kissa, därav fick jag en ny upplevelse, himla kul faktiskt, fast en aning äckligt, haha! :)
När vi väl kom till Oleo behövde vi ju inte betala något eftersom vi hade fått fribiljetter vid bussen! Så vi gick in och dansade lite, hittade lite folk och pratade med, sen blev jag och Rebecca väldigt trötta, så vi åkte hem ganska tidigt, efter att vi besökt oxgrillen igen och ätit oss mätta, väldigt mätta! haha! :)

Nehe, nu ska jag sätta igång med bullens, för jag är hungrig!
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0