Pungråttan (:

Tjolavippsen.
Nu var det ett par dager sedan bloggen uppdaterats, men jag har faktiskt haft annat för mig.
För helgen har varit mys och riktigt trevlig.
Fredagen började med mys framför let's dance & med både glädje och sorg att lasse fick lämna!
Somnade ganska tidigt, vilket var välbehövligt.

Lördagen
vaknade vi hyffsat tidigt och drog oss lite i sängen och pratade.
Mattias blev sugen på att hitta på något så vi ringde Marianne och begav oss till Ikea.
Där inhandlades diverse saker, vi handlade för 889 kr, för att vara exakt.
I detta pris innehöll; Lådhurts på hjul (fast vi har tagit bort hjulen), två vaser, 3 plastblommer, tra kaktusar med små vaser, blockljus.
Jag blev väldigt nöjd med besöket och alla inköp, trevlig affär och trevligt sällskap.
Efter Ikea åkte vi hem till Nybro, för att ställa in sakerna och jag skulle packa för hemresan till orrefors (:
Åkte senare ner till Orrefors för att äta Esas Kallops, som var gudomligt god och sedan fick mattias knåpra med en lampa Marianne hade köpt. 
Efter detta gick vi iväg till Danne & Jossan för att spendera resten av kvällen där (vilket inte föll mig alls i smaken då det bara spelades tv-spel och jag tröttnade hyffsat fort och somnade i prinicip)

Söndagen
vaknade vi ganska sent runt halv elva - elva tiden och gick då upp för frukost.
Sedan bar det även idag iväg till Danne och Jossan, därinnan gick vi förbi tempo för att handla chocklad (snacka om att jag var sugen) och så handlade jag även en glass, noger.
Även denna dag spenderades framför tv-spelet, fast jag hittade mig ett spel, just nu är namnet som bortblåst, men spelade detta när jag var liten på zega.
Gick hem en runda för att äta och sedan dra tillbaka, då hade personerna ökat med My & Tobbe.
Dock hade jag ont i magen och huvudvärken trängde sig på väldigt ofta i söndags, så jag låg framför tv:n när det andra spelade poker & andra kortspel.

Måndagen åkte vi hem ganska tidigt och gick då och handlade och gjorde iordning middag, mycket gott.
Skruvade sedan ihop Lådhurtsen som tog ett par timmar och gjorde även iordning med blommorna och vaserna och sådär. Efter det beslöt vi oss för att kolla på film och ära chips med dip, mums!
Kollade in beck - flickan i jordkällarn, mycket bra film! Jag älskar beck helt enkelt.
Somnade dock väldigt sent, runt 01,00 tiden eftersom mattias var snorig och jämrade sig.

Idag hade vi sovmorgon, väl i skolan fick jag reda på av Linnea att idag skulle lunchmusiken spelas. Pust, men det gick galant, trots att jag inte tittade upp på publiken en enda gång, utan körde bara mitt race!
Sedan blev det en väldigt seg svenska lektion, fast en del saker förgyllar ju denna sega lektion.
Slutade sedan p.g.a sjuk Moa, så ringde mattias och fick då mycket snällt skjuts av Romin.
Nu börjar jag bli hungrig och mattias ligger och sover, jag tror minsann han håller på att bli sjuk.
Han ser blek ut och klagar på illamående, bara det inte är magsjukan, för det vill jag helst inte åka på.
Ska nog ta tag i disken nu och diska lite och sedan försöka få liv i min älskling för att se om han är hungrig.

Funderade nyss på att ta mig en sväng till stan för att handla diverse saker, men vädret verkar inte tycka detsamma, molnen är mycket mörka och jag vill inte gå i regn, så det får helt enkelt vänta tills imorgon.

Godkväll.

P.s 1½ psykologiarbete är klart, jag känner mig duktig! D.s

               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0